شاید بیشترین مشکلی که افراد جدید الورود به سازمانها با آن مواجه می شوند این است که نمیدانند دقیقا در سازمان چه وظایفی را باید انجام دهند.

درمواردی  پیش می آید که افراد در آزمون استخدامی قبول شده و وارد سازمان مربوطه می شود و تا هفته ها در گنگی به سر می برد و این عامل باعث می شود در ابتدای ورود افراد در سازمانها دچار یک فشار روحی شوند و دربرخور  اول تمامی ذهنیت آنها در مورد سازمان از بین برود و از ورود خود پیشمان شوند.

.
برای جلوگیری از  این کار لازم است در سازمانها شخصی مسئول خوش آمدگویی به نیروهای جدید الورود به سازمان شود، این شخص ممکن است که از رئیس سازمان گرفته تا معاونین و.  متفاوت باشد،البته اشتباهی که سازمانها انجام می دهند و هزینه زیادی برای آنها در بر دارد این است که شخصی را به عنوان راهنما انتخاب می کنند که از نظر کارکنان سازمان وجه مناسب ندارد، معمولا این فرد را به طور تصادفی یا سلیقه ای معرفی می کنند و اگر آن شخص در کار خود ناموفق باشد و به گونه ای سازمان را برای کارمند جدید الورود به تصویر می کشد که فرد دچار ناامیدی می شود.برای ممانت از  این کار لازم است که از افرادی استفاده شود که اولا دارای قدرت برقراری ارتباط با کارکنان باشند دوما در نوع لباس و ظاهر اراسته و شیک باشد و سوما شخصی باشد که در نظر کارکنان فردی موفق است و به زبان ساده باید گفت که به عنوان  برند شرکت باشد و کارکنان جدیدالورود با دیدن وی انگیزه در خود ایجاد کنند و شخص را به عنوان الگوی خود قرار دهند.در ضمن می توان از بازنشستگان که دارای سه ویژگی گفته شده باشند نیز استفاده کرد چون این ذهنیت در کارکنان جدیدالورود بوجود می آید که سازمان برای بازنشستگان خود اهمیت قائل است و آنها را بعد از بازنسشتگی به حال خود واگذار نمی کند(البته این جمله نشان دهنده آن نیست که بازنشستگان را دوباره به کار بگمارند چون سازمانهای امروزی ایران درکمار  احتیاج به نیروهای جوان و متخصص ، احتیاج به یک اصلاح اساسی دارند ازنظر بازنشستگان می توان به عنوان م در کارها استفاده نمود  گرفت و از تجربه آنها بهره برد)


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها