سازمان رسمی
*سازمانی است که به طور قانونی بنیان گذاری و تصویب می شود وتعداد مشاغل و حدود وظایف و اختیارات و نحوه انجام فعالیتها درآن مشخص می شود.
خصوصیات سازمان های رسمی
- اختیارات و قدرت سازمانی هر مقام مشخص است.
-نوع مشاغل کارکنان سازمان و محل سازمانی آنها مشخصاست.
-کیفیت سلسله ارتباطات رسمی بین افراد مشخص می باشد.
-حدود قلمرو و وظایف هر یک از مشاغل و صاحبان مشاغل مشخص می باشد.
سازمان غیر رسمی
*عبارتست از سازمانی که به هر گونه فعالیت مشخص منتهی، بدون هدف آگاهانه دست بزند
)چستر بارنارد(
*یک شبکه روابط شخصی و اجتماعی است که در قالب سلسله مراتب سازمانی وجود ندارد. بلکه خودبخود و در شرایط روابط افراد با یکدیگر شکل می گیرد )کیت دیویس(.
خصوصیات سازمان های غیررسمی
-نمی توان آنها را با
درباره این سایت